Tävlingsplanering

Min och Kakans framtida planering ser ut såhär:
Tisdag är det hoppträning. 
Den 17/5 åker vi till Sala och hoppar en klass, en 1m. Bara för att få kontinutet och känner att jag inte rikigt är redo för 110. Eller vi är redo, men vill inte jäkta fram någonting bara för att. 
Den 22/5 har Folkärna pay and jump. Då tänker jag hoppa 100 och 110. Känns jättebra att det är på hemmaplan och som ett bra tillfälle att hoppa 110. 
Den 24 åker jag utomlands och min tränare Sussi ska ta hand om och rida Kakan. Sen är det dax för studenten och bal, studentlekar och allt vad det innebär. Kommer antagligen inte bli så supermycket ridning då. Den 22/6 åker vi till Falun, Lugnet och Dalahoppet. Hoppar endast 90cm och 1m, båda clear round. Blir som en liten mjukstart igen. Känner att det blir lite mycket att gå in i en 110 då. 
Finns en pay and jump, som Folkärna annordnar den 26/6.
Helgen 4-6 juli åker vi till Orsa på meeting. Troligtvis hoppar vi fyra stycken 1m. 
Förhoppningsvis tävlingen efter, som jag inte har koll på när den är, så debuterar vi 110. Men det ser vi då. Känns riktigt bra. Vi tar det lugnt, utan att ha för bråttom. Men det börjar ju bli lite tråkigt redan nu med clear round, omhoppning är ju kul ;) 
Självklart kan detta ändras beroende på allt runt omkring. 
 


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar